محمد صفدر

کارشناس مدیریت صنعتی

کارشناس مدیریت صنعتی

محمد صفدر

محمد صفدر
کارشناس مدیریت صنتعتی

با سلام خدمت بازدید کنندگان محترم
این وبلاگ شخصی در زمینه علمی و پژوهشی مرتبط با رشته مدیریت می باشد

mohamadsafdar@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱- از خودتان برایمان بگویید
این سوال معمولا اولین سوالی است که هر مصاحبه کننده‏ای از شما می‏پرسد که جواب آن معمولا به این ترتیب است :
مشخصات اسمی، تحصیلات، سابقه کاری، تخصص، چگونگی عملکرد، افتخارات و هر آنچه که نیاز باشد حداکثر در عرض ۲ دقیقه (مختصر و مفید). باید دقت کرد که در پاسخ به این سوال و در کل همۀ سوالات نباید حاشیه رفت و جوابها را از زندگی شخصی بیرون کشید. همچنین باید دقت کرد که مسائل و مشکلات ما به خودمان مربوط است و نه به محیط شغلمان. ضمنا فراموش نکنید که این سوال برای گرم کردن است.

۲- از ما چه می‏دانید و چرا ما را برگزیدید
در جواب این سوال باید کمی دقت کرد و از قبل اطلاعاتی را راجع به این اداره یا کارخانه کسب نمود. همچنین ترجیحا مزایای این مورد شغلی را بیان نمود بعلاوه آیندۀ شغلی، اهداف کاری، مشکلات و موانع و … را نیز باید عنوان نمود.

۳- چرا شغل قبلی خود را رها کردید
این سوال معمولا برای محک زدن روحیه شماست و ترجیحا از انتقاد و بدگویی شغل قبلی بپرهیزید و همچنین سعی کنید به مصاحبه‏کننده بفهمانید که تنوع طلبی و میل به پیشرفت اولین هدف تغییر شغل بوده است.

۴- شما چه کاری از دستتان بر می‎‏آید که فکر می‏کنید بهتر از دیگران می‏توانید
و یا چرا فکر می‏کنید برای این کار مناسب هستید
بهتر است در جواب این سوال به چند مورد از استعدادهای خود اشاره کنیم که در این رشتۀ کاری به کار می‏آید مثلا اگر کار صنعتی است، به مهارتهای فنی اشاره شود و اگر کار نرم افزاری است به مهارتهای مطالعه و … اشاره گردد.

۵- آیا شغل دومی هم دارید
داشتن شغل دوم جرم نیست اما گفتنش هیچ فایده‏ای در یک مصاحبه نخواهد داشت. پس ترجیحا آنچنان وانمود کنید که تمام تمرکز شما بر روی این کار است.

۶- اگر شغلی بهتر از این شغل به شما پیشنهاد شود چه می‏کنید
شما همیشه کارمندی صادق هستید و هیچ وقت کار خود و سابقۀ کاری خود را از بین نمی‏برید پس در جواب این سوال ابتدا باید عنوان کنید که شما به این شغل علاقمند هستید و نیل به اهداف خود را در این شغل می‏بینید اما اگر در میانه راه مشکلی برایتان پیش آمد ناچارا به آن شغل دیگر روی می‏آورید.

۷- چه چیز باعث می‏شود فعالیتتان بیشتر شود
در پاسخ به این سوال از مطرح کردن مسائل مالی بپرهیزید و بیشتر مسائل محیط کار، همکاران و سپس شرایط جسمی روحی را عنوان فرمایید.

۸- انتظار چه میزان حقوق را دارید
مصاحبه کنندگان معمولا صداقت را شرط اول استخدام در نظر می‏گیرند پس در پاسخ به این سوال اولا نباید فروتنی به خرج داد و مثلا مبلغی پایین را پیشنهاد داد ثانیا مبالغ بالا و ایده‏آل را پیشنهاد نکنیم زیرا بلند پروازی و در نتیجه عدم میل به ادامه کار را رقم خواهد زد.

۹- آیا به همکاری و هماهنگی و کار تیمی علاقمندید
کار گروهی نشانه‏ای از اخلاق اجتماعی و بالا بودن سطح هوش اجتماعی هر شخص است که رابطۀ مستقیم با چگونگی عملکرد وی در محیط کار دارد. پس بهترین پاسخ به این سوال جواب دندان شکن “آری” است. اما بازهم صداقت فراموش نشود و در صورتیکه میل شما به گونه‏ای دیگر است عنوان نمایید.

۱۰- دوست دارید رییس یا مدیر شما چگونه باشد
جواب مناسب برای این سوال همان میل شخصی شماست که معمولا به این صورت بیان می‏شود که من از رییسم انتظار انتقادپذیری، روحیۀ تشکر و همزبانی با کارمند را دارم.

۱۱- مهمترین ضعف شما در چیست
در پاسخ به این سوال زیاد نباید دروغ گفت اما نیازی نیست که همه چیز را نیز بگوییم. بهترین راه برای پاسخ به این سوال همان کوچک کردن مسائل بزرگ است. مثلا اگر من از صدای ناهنجار اشخاص ناراحت می‏شود میتوانم این را بگویم صدای بلند گوشم را اذیت می‏کند و یا اینکه اگر مشکل خانوادگی در روحیه کاری من خدشه وارد می‏کند، می‏توانم بگویم ترجیح می‏دهم با روحیه ناخوش سرکار حاضر نشوم و مرخصی بدون حقوق داشته باشم.

۱۲- در صورتیکه مشکلی را در بین کارمندان این اداره/سازمان/کارخانه/شرکت ببینید چه می‏کنید
این سوال نیز نوعی سوال هوش محسوب می‏شود. بهتر است در پاسخ به این سوال دو مطلب را در نظر گرفت : اگر بگوییم هیچ عکس العملی نشان نمیدهیم و به قولی منظورمان عدم دخالت به کار دیگران است اشتباه کرده‏ایم همچنین اگر بگوییم سریعا با مسئول مربوطه در جریان میگذاریم نیز نشاندهندۀ گوش به بازی بودن ماست. اما بهترین پاسخ به این سوال این است که بگوییم ابتدا مسئله را بررسی نموده چنانچه حل آن از دست خودمان بر آمد که هیچ وگرنه طی نامه‏ای کتبی آنرا با مسئول در جریان می‏گذاریم. به این ترتیب انضباط کاری خود را نیز نشان داده‏ایم.

۱۳- چه اهدافی را برای ما دنبال خواهید کرد
پاسخ به این سوال اگرچه برای هم مصاحبه کننده‏ای روشن است اما پاسخ دقیق که از روی تحقیق و بررسی شخص مصاحبه شونده نشئت گرفته باشد خیلی فرق می‏کند. در پاسخ به این سوال باید رقبا و شرکتهای حریف را شناسایی کرده و کالاهای این کارخانه و یا خدمات این سازمان را بدانیم. سپس پاسخی مبنی بر پیشرفت و توسعۀ این نوع محصولات و پیروزی در مقابل حریف را به گونه خلاصه عنوان نماییم.

۱۴- هدفتان از کار کردن چیست
این سوال که معمولا در اواخر مصاحبه پرسیده می‏شود، دربردارندۀ همۀ ابعاد شخصیتی شماست. پاسخ به این سوال درخور کمی تامل و البته برنامه‏ریزی قبلی است. باید دقت کرد که هر کاری در نتیجه رسیدن به جایگاههای بالا را در صورت درست انجام دادن، در بر دارد. پس اولین قسمت پاسخ به این سوال می تواند “پیمودن پله‏های ترقی” باشد. سپس آسایش خانواده و زندگی مرفه و در آخر در صورتیکه کار با ارباب رجوع در ارتباط است خدمت به مردم.

۱۵- آیا سوالی دارید
این سوال معمولا آخرین سوالی است که از مصاحبه شونده پرسیده می‏شود. ترجیحا سوال پرسیده شود اما نه سوالات شخصی بلکه بهترین نوع سوال پرسیدن در مورد چگونگی عملکرد کارمندان، چگونگی دریافت ارتقاء شغلی، محصولات کارخانه و … است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۲۲
محمد صفدر

10 سوال متداول که در مصاحبه ی شغلی می پرسند پنجشنبه ،  آیا تا کنون در مصاحبه شغلی شرکت کرده اید؟ فرض کنید پس از درخواست و فرستادن مدارک لازم برای شغل دلخواهتان به مصاحبه دعوت شده اید. آیا آمادگی کافی و مهارتهای لازم برای انجام این مصاحبه را دارید؟ سرویس استخدام بانکی دات آی آر ، نمونهای از سوالاتی که در اغلب مصاحبه ها پرسیده می شود را برای شما گردآوری کرده است. فکر می کنید پاسخ شما برای هرکدام از این پرسش ها چیست؟  دلیلتان برای تقاضای این شغل چیست؟ • منظور این سوال اینست که آیا شما خود را مناسب این شغل می دانید؟ توجه کنید که باید اطلاعات کافی در مورد شغل مورد نظر داشته باشید ، بالاخص در مورد ماموریت آن شغل و ماهیت آن و اینکه هدف کارفرمایان و انتظار آنها از این شغل چیست ، بسیار مهم است. اگر بتوانید در مورد شغل مورد نظر با اطرافیان مشورت کنید و یا در اینترنت در مورد شغل جستجو کنید ، می توانید به چنین سوالاتی پاسخ های مناسب بدهید.  اگر ممکن است برای ما بگوئید که چه عاملی باعث جذب شما برای داشتن شغل در شرکت ما شده است؟ • در جواب این سوال می توانید درباره تحصیلات، مهارتها، تجربیات و خصوصیات شخصیتان که مناسب برای کار در آن سازمان است توضیح دهید.  برای ما از زمانی بگویید که از شما برای شرکت در یک کار تیمی درخواست شده است؟ • در پاسخ می توانید بگویید که مسئولیت شما در گروه چه بود ، چه کارهایی انجام دادید و نتیجه این کار گروهی چه بود. در واقع شما باید بتوانید بسیار سلیس و روان از گذشته ی کاری خود بگویید ، سعی کنید تا حد امکان یک روند بسیار منظم برای بازگویی گذشته ی خود انتخاب کرده و به کار برید. اگر بتوانید بیان رزومه ی کاری خود را در حضور افراد خانواده و یا دوستان تمرین کرده و ایرادات خود را متوجه شوید ، کمک شایانی به استخدام خود کرده اید.  چگونه با افراد جدید رابطه کاری برقرار می کنید؟ • در جواب این سوال باید در باره مهارتهای گروهی خود صحبت کنید. از باید ها بگویید و از نتیجه ی همکاری ، یعنی تا حد امکان از خودتان نگویید ، چرا که این موضوع باعث می شود کارفرمایان شما را مغرور و یا از خودراضی بدانند!  انتظار دارید طی 5سال آینده در چه جایگاهی باشید؟ چه خواهید کرد اگر در رسیدن به آن جایگاه موفق نشوید؟ • به مصاحبه گر توضیح دهید که درباره خواسته هایتان از شغل، و جایگاه مطلوب خود فکر کرده اید. به او نشان دهید که انعطاف پذیر هستید و در صورت عدم موفقیت به دنبال فرصتهای جدید خواهید بود.  چه مهارتها و توانایی های خاصی را با خود به محیط کار خواهید برد؟ قصد دارید چه مهارتهای دیگری را در آینده بدست بیاورید؟ • این سوال درباره توانایی ها و ضعف های شماست.  برای ما درباره یک وضعیت چالش انگیز که با آن برخورد کرده اید بگویید. • درباره اینکه آن وضعیت چه بود و شما چگونه با آن کنار آمدید صحبت کنید. این سوال نشاندهنده ی مدیریت شما بر فضای کاری و یا مشکلات است ، سعی کنید بیشتر از منطق و عقلانیت صحبت کنید.  آیا موفقیتی هست که شما به طور خاص به آن افتخار می کنید؟ • آن موفقیت چیست؟ چرا برایتان مهم است؟ نکته ی قابل توجه آنکه سعی کنید تا حد امکان دیگران را هم در کسب موفقیتهای خود سهیم بدانید و به نقش اطرافیان تاکید کنید ، این باعث می شود کارفرمایان به نقش کار تیمی در زندگی کاری شما بیشتر ایمان بیاورند.  تصور کنید که شما عضو یک گروه کوچک هستید که مسئول انتشار یک مجله داخلی هستید. گروه شما به گروه دیگری وابسته است که تا اطلاعات کافی را برای انتشار شما فراهم کند. مهلت شما برای اتمام این کار محدود است. الف) به نظر شما چه عواملی در موفقیت این گروه در چنین ظرف زمانی خواهند بود؟ ب) چه اقدامات گروهی تضمین کننده اتمام به موقع کار خواهند بود؟ • اینگونه سوالات فرضی به مصاحبه گر اجازه میدهد تا قابلیت هایی که از نظر متقاضی مهم تلقی می شوند را تشخیص دهد. درستی یا غلط بودن پاسخ ها مد نظر نیست. توجه کنید که اصل ، انجام کار است و نباید پیوسته دیگران را مقصر دانسته و کم کاری آنها را توجیهی برای عدم انجام درست کار بدانید ، سعی کنید خود را مسئولیت پذیر نشان داده و با مطالعات در خصوص مسائل روانشانسی و مدیریت ، به این سوال از جنبه ی علمی پاسخ گویید.  چه عوامل کلیدی برای ارزیابی عملکرد وجود دارد و شما چگونه می توانید استدلال کنید که یک نتیجه نشان از پیروزی است یا نه؟ • این سوال را بر اساس تجربیات و کار خود پاسخ دهید. سعی کنید شاخص های کلیدی که بیانگر موفقیت عملکرد یک سازمان است را توضیح دهید.  توانایی برای کار مستقل در یک تیم ساختارمند برای این شغل ضروری است. این یعنی متقاضی باید آغازگر باشد، کارها را بر اساس اهمیت اولویت بندی کند، ارتباطگر خوبی باشد و همینطور باید خلاقیت از خود نشان دهد. می¬توانید برای ما مثالهایی از کار در یک محیط تیمی را بیاورید که این تواناییها را از خود نشان داده¬اید؟  با چه برنامه های کامپیوتری آشنا هستید و به طور خاص با برنامه هایی که برای انجام کار در این شغل نیاز است چه مقدار آشنایی دارید؟ • میتوانید مثالهایی از کارهایی که با این برنامهها انجام داده اید بیاورید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۲۱
محمد صفدر

۱- از خودتان برایمان بگویید این سوال معمولا اولین سوالی است که هر مصاحبه کننده‏ای از شما می‏پرسد که جواب آن معمولا به این ترتیب است : مشخصات اسمی، تحصیلات، سابقه کاری، تخصص، چگونگی عملکرد، افتخارات و هر آنچه که نیاز باشد حداکثر در عرض ۲ دقیقه (مختصر و مفید). باید دقت کرد که در پاسخ به این سوال و در کل همۀ سوالات نباید حاشیه رفت و جوابها را از زندگی شخصی بیرون کشید. همچنین باید دقت کرد که مسائل و مشکلات ما به خودمان مربوط است و نه به محیط شغلمان. ضمنا فراموش نکنید که این سوال برای گرم کردن است. ۲- از ما چه می‏دانید و چرا ما را برگزیدید در جواب این سوال باید کمی دقت کرد و از قبل اطلاعاتی را راجع به این اداره یا کارخانه کسب نمود. همچنین ترجیحا مزایای این مورد شغلی را بیان نمود بعلاوه آیندۀ شغلی، اهداف کاری، مشکلات و موانع و … را نیز باید عنوان نمود. ۳- چرا شغل قبلی خود را رها کردید این سوال معمولا برای محک زدن روحیه شماست و ترجیحا از انتقاد و بدگویی شغل قبلی بپرهیزید و همچنین سعی کنید به مصاحبه‏کننده بفهمانید که تنوع طلبی و میل به پیشرفت اولین هدف تغییر شغل بوده است. ۴- شما چه کاری از دستتان بر می‎‏آید که فکر می‏کنید بهتر از دیگران می‏توانید و یا چرا فکر می‏کنید برای این کار مناسب هستید بهتر است در جواب این سوال به چند مورد از استعدادهای خود اشاره کنیم که در این رشتۀ کاری به کار می‏آید مثلا اگر کار صنعتی است، به مهارتهای فنی اشاره شود و اگر کار نرم افزاری است به مهارتهای مطالعه و … اشاره گردد. ۵- آیا شغل دومی هم دارید داشتن شغل دوم جرم نیست اما گفتنش هیچ فایده‏ای در یک مصاحبه نخواهد داشت. پس ترجیحا آنچنان وانمود کنید که تمام تمرکز شما بر روی این کار است. ۶- اگر شغلی بهتر از این شغل به شما پیشنهاد شود چه می‏کنید شما همیشه کارمندی صادق هستید و هیچ وقت کار خود و سابقۀ کاری خود را از بین نمی‏برید پس در جواب این سوال ابتدا باید عنوان کنید که شما به این شغل علاقمند هستید و نیل به اهداف خود را در این شغل می‏بینید اما اگر در میانه راه مشکلی برایتان پیش آمد ناچارا به آن شغل دیگر روی می‏آورید. ۷- چه چیز باعث می‏شود فعالیتتان بیشتر شود در پاسخ به این سوال از مطرح کردن مسائل مالی بپرهیزید و بیشتر مسائل محیط کار، همکاران و سپس شرایط جسمی روحی را عنوان فرمایید. ۸- انتظار چه میزان حقوق را دارید مصاحبه کنندگان معمولا صداقت را شرط اول استخدام در نظر می‏گیرند پس در پاسخ به این سوال اولا نباید فروتنی به خرج داد و مثلا مبلغی پایین را پیشنهاد داد ثانیا مبالغ بالا و ایده‏آل را پیشنهاد نکنیم زیرا بلند پروازی و در نتیجه عدم میل به ادامه کار را رقم خواهد زد. ۹- آیا به همکاری و هماهنگی و کار تیمی علاقمندید کار گروهی نشانه‏ای از اخلاق اجتماعی و بالا بودن سطح هوش اجتماعی هر شخص است که رابطۀ مستقیم با چگونگی عملکرد وی در محیط کار دارد. پس بهترین پاسخ به این سوال جواب دندان شکن “آری” است. اما بازهم صداقت فراموش نشود و در صورتیکه میل شما به گونه‏ای دیگر است عنوان نمایید. ۱۰- دوست دارید رییس یا مدیر شما چگونه باشد جواب مناسب برای این سوال همان میل شخصی شماست که معمولا به این صورت بیان می‏شود که من از رییسم انتظار انتقادپذیری، روحیۀ تشکر و همزبانی با کارمند را دارم. ۱۱- مهمترین ضعف شما در چیست در پاسخ به این سوال زیاد نباید دروغ گفت اما نیازی نیست که همه چیز را نیز بگوییم. بهترین راه برای پاسخ به این سوال همان کوچک کردن مسائل بزرگ است. مثلا اگر من از صدای ناهنجار اشخاص ناراحت می‏شود میتوانم این را بگویم صدای بلند گوشم را اذیت می‏کند و یا اینکه اگر مشکل خانوادگی در روحیه کاری من خدشه وارد می‏کند، می‏توانم بگویم ترجیح می‏دهم با روحیه ناخوش سرکار حاضر نشوم و مرخصی بدون حقوق داشته باشم. ۱۲- در صورتیکه مشکلی را در بین کارمندان این اداره/سازمان/کارخانه/شرکت ببینید چه می‏کنید این سوال نیز نوعی سوال هوش محسوب می‏شود. بهتر است در پاسخ به این سوال دو مطلب را در نظر گرفت : اگر بگوییم هیچ عکس العملی نشان نمیدهیم و به قولی منظورمان عدم دخالت به کار دیگران است اشتباه کرده‏ایم همچنین اگر بگوییم سریعا با مسئول مربوطه در جریان میگذاریم نیز نشاندهندۀ گوش به بازی بودن ماست. اما بهترین پاسخ به این سوال این است که بگوییم ابتدا مسئله را بررسی نموده چنانچه حل آن از دست خودمان بر آمد که هیچ وگرنه طی نامه‏ای کتبی آنرا با مسئول در جریان می‏گذاریم. به این ترتیب انضباط کاری خود را نیز نشان داده‏ایم. ۱۳- چه اهدافی را برای ما دنبال خواهید کرد پاسخ به این سوال اگرچه برای هم مصاحبه کننده‏ای روشن است اما پاسخ دقیق که از روی تحقیق و بررسی شخص مصاحبه شونده نشئت گرفته باشد خیلی فرق می‏کند. در پاسخ به این سوال باید رقبا و شرکتهای حریف را شناسایی کرده و کالاهای این کارخانه و یا خدمات این سازمان را بدانیم. سپس پاسخی مبنی بر پیشرفت و توسعۀ این نوع محصولات و پیروزی در مقابل حریف را به گونه خلاصه عنوان نماییم. ۱۴- هدفتان از کار کردن چیست این سوال که معمولا در اواخر مصاحبه پرسیده می‏شود، دربردارندۀ همۀ ابعاد شخصیتی شماست. پاسخ به این سوال درخور کمی تامل و البته برنامه‏ریزی قبلی است. باید دقت کرد که هر کاری در نتیجه رسیدن به جایگاههای بالا را در صورت درست انجام دادن، در بر دارد. پس اولین قسمت پاسخ به این سوال می تواند “پیمودن پله‏های ترقی” باشد. سپس آسایش خانواده و زندگی مرفه و در آخر در صورتیکه کار با ارباب رجوع در ارتباط است خدمت به مردم. ۱۵- آیا سوالی دارید این سوال معمولا آخرین سوالی است که از مصاحبه شونده پرسیده می‏شود. ترجیحا سوال پرسیده شود اما نه سوالات شخصی بلکه بهترین نوع سوال پرسیدن در مورد چگونگی عملکرد کارمندان، چگونگی دریافت ارتقاء شغلی، محصولات کارخانه و … است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۲۰
محمد صفدر

» ادعای خسارت (Claim) » وقوع خطر یا پیشامدی که موجب انجام تعهد مالی یا تعهد اساسی بیمه گر شود. 

ارزش باز خریدی (Surrender Value) » در نوع ویژه ای از بیمه زندگی، چنانچه قبل از موعد پرداخت مزایا، بیمه نامه به عللی تداوم نیابد، کمتر از سرمایه ای که در بیمه نامه نوشته شده به بیمه گذار پرداخت می شود، که به آن سرمایه مخفف می گویند. سرمایه مخفف شامل همه بیمه های زندگی نمی شود. بازگشت »

استثنائات (Exclusions) » وقایعی که مشمول بیمه نمی شوند یا از تعهد بیمه گر خارج اند در اصطلاح بیمه، استثنائات بیمه ای نامیده می شوند. بازگشت »

الحاقیه (Endorsement) » نوشته ای است که به بیمه نامه ضمیمه می شود و جزو جدایی ناپذیر آن به حساب می آید. در واقع تغییراتی که بعدا در بیمه نامه به وجود می آید، معمولا از طریق صدور الحاقیه انجام می پذیرد. بازگشت »

بازرس خسارت (Loss Adjuster) » شخص مستقلی است که از شرکت بیمه دستمزد دریافت می کند و برای پاسخ به این پرسشها به بررسی می پردازد: آیا خسارت ادعا شده تحت پوشش بیمه است و مربوط به بیمه گذار شرکت بیمه؟ مقدار خسارت قابل پرداخت چقدر است؟ بازگشت »

بیمه (Insurance) » بیمه عملی است که بموجب آن یک طرف (بیمه گذار) متعهد پرداخت مبلغی به نام حق بیمه می شود و طرف دیگر بیمه گر با قبول مجموعه خطرهایی طبق موازین آماری پرداخت خسارت را در صورت تحقق خطر بعهده می گیرد. بازگشت »

بیمه آتش سوزی (Fire Insurance) » تامین و جبران زیانهایی که بر اثر وقوع آتش سوزی به اموال و دارایی مورد بیمه وارد می شود. بازگشت »

بیمه اتکایی (Reinsurance) » عبارت است از قرارداد واگذاری که بموجب آن شرکت بیمه درصد یا قسمتی از خطرات مورد تعهد خود را بر اساس یک قرارداد اتکایی نزد یک یا چند شرکت بیمه اتکایی، بیمه کند. بازگشت »

بیمه اجباری (Compulsory Insurance) » هر یک از انواع بیمه که به حکم قانون لازم الاجرا باشد. بازگشت »

بیمه از کار افتادگی دایم (Permanent Health Insurance) » در این بیمه نامه، تا زمانیکه بیمه گذار بعلت حادثه یا بیماری قادر به کارکردن نباشد، به وی حقوق پرداخت می شود. این پرداخت معمولا تا هنگام بازنشستگی ادامه می یابد. بازگشت »

بیمه اموال (Property Insurance) » این نوع بیمه ها، اموال مشخصی را که ممکن است بر اثر حوادثی همچون آتش سوزی، طوفان یا دزدی زیان ببینند یا خراب شوند، تحت پوشش قرار می دهد. بازگشت »

بیمه باربری دریایی (Marine Insurance) » خسارت وارد شده به محموله وسایل حمل و نقل در هنگام بار گیری و تخلیه، با این بیمه تحت پوشش قرار می گیرد. بازگشت »

بیمه با سرمایه افزایشی (Increasing Term Insurance) » در این نوع بیمه نامه زندگی، سرمایه بیمه نامه با گذشت هر سال بر اساس درصد معینی از سرمایه اولیه افزایش می یابد. این بیمه نامه برای افرادی طراحی شده است که به دلیل افزایش سالیانه حقوق، توانایی پرداخت حق بیمه بیشتری دارند و ارزش زندگی آنان هم رو به افزایش است. بازگشت »

بیمه بدنه کشتی و هواپیما (Aviation and Marine Transport) » این بیمه خسارت وارد شده به کشتی و هواپیما را تحت پوشش قرار میدهد. بازگشت »

بیمه تمام خطر (All Risk Insurance) » در این نوع بیمه، تمامی موارد محتمل در وقوع خسارت تحت پوشش شرکت بیمه قرار می گیرد، بغیر از مواردی که در بیمه نامه استثنا تلقی شده است. بازگشت »

بیمه جامع (Comprehensive Insurance) » بیمه نامه ای است که مجموعه ای از خطرهای مشخص را تحت پوشش می گیرد. بازگشت »

بیمه جایگزینی کهنه با نو (New-for-old) » این پوشش برای مواردی است که شی صدمه دیده با شی نو جایگزین شود و بیمه گر هزینه استهلاک و استفاده از شی کهنه را از خسارت پرداختی کسر نکند. بازگشت »

بیمه حوادث شخصی (Personal Accident Insurance) » در این بیمه نامه چنانچه بیمه شده در حادثه ای مجروح شود، بیمه گر مبلغ مشخصی را به وی پرداخت می کند. همچنین اگر حادثه به معلولیت منجر شود بر اساس نوع آن، پرداختها بصورت هفتگی، دوره ای یا یکجا انجام می گیرد. بازگشت »

بیمه درمان خصوصی (Private Medical Insurance) » هزینه های معالجات پزشکی با این بیمه نامه قابل پرداخت است. بازگشت »

بیمه درمانی گروهی (Group Permanent Health Insurance) » بیمه ای است که کارفرمایان اخذ می کنند، تا کارگران یا کارکنان را در قبال هزینه درمان بیماریها تحت پوشش قرار دهند. بازگشت »

بیمه زیان پولی (Pecuniary Loss) » این نوع بیمه هر نوع زیان مالی را که ممکن است به علت اختلال در فعالیت اقتصادی و وامهای رهنی اتفاق افتد تحت پوشش قرار میدهد. بازگشت »

بیمه ساختمان (Building Insurance) » بیمه نامه ای است که بنای خانه یا دیگر ساختمانها را در قبال خطرهای متعدد تحت پوشش قرار میدهد. بازگشت »

بیمه شده (Insured) » شخصی است که حیات یا سلامت او موضوع بیمه قرار میگیرد. بازگشت »

بیمه شکست ماشین آلات (Mechanical Breakdown Insurance) » پوشش هزینه خراب شدن ماشین آلات، اتومبیل و لوازم منزل، با این بیمه انجام میگیرد. بازگشت »

بیمه گذار (Policyholder) » شخصی که قرارداد بیمه را منعقد و پرداخت حق بیمه را تعهد میکند. در بیمه های اموال و مسئولیت بیمه گذار مشخص است، اما در بیمه های اشخاص گاهی بیمه گذار یک شخص یا یک موسسه است و بیمه شدگان، اشخاص دیگری میباشند. بازگشت »

بیمه گر (Insurer) » شرکت یا موسسه مجازی است که طبق قانون و مقررات مملکتی و ضوابط فنی به عملیات بیمه گری، یعنی قبول ریسک و تعهد جبران خسارت یا پرداخت سرمایه بیمه، اشتغال می ورزد. بازگشت »

بیمه عمر گروهی (Group Life Insurance) » بیمه نامه ای است که همزمان تعدادی از کارکنان یا کارگران یک ساختمان را تحت پوشش قرار می دهد. این نوع بیمه معمولا در گروههای کارفرمایی و کارگری رایج است و کارفرما، کارگران را به میزان چند برابر حقوق آنان، بیمه عمر به شرط فوت می کند. بازگشت »

بیمه عمر زمانی نزولی (Decreasing Term Insurance) » طبق شرطی که در برخی از بیمه نامه های زندگی قید می شود، سرمایه بیمه نامه با گذشت هر سال به مقدار مشخصی کم می شود، تا در نهایت به صفر برسد. این شرط برای کسانی مفید است که با گذشت زمان نیاز آنان به پوشش بیمه ای کم می شود. بازگشت »

بیمه مسئولیت (Liability Insurance) » در این نوع بیمه، شخص می تواند متناسب با حرفه و شغل خود مسئولیت خود را با خرید بیمه نامه مسئولیت تحت پوشش قرار دهد. بازگشت »

بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری (Motor Insurance) » این بیمه مسئولیتهای قانونی ناشی از استفاده از اتومبیل را که بر اثر زیان و خسارت به دیگر افراد وارد می شود، تحت پوشش قرار می دهد. بازگشت »

بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان (Employers Liability Insurance) » پوشش کارفرمایان در مقابل خسارتهایی که از طرف کارکنان اداری یا کارگران آنان در حین یا به مناسبت آن به اشخاص ثالث وارد شود. بازگشت »

بیمه مستمری عمر (Annuity) » نوعی بیمه عمر که بموجب آن بیمه گر با دریافت حق بیمه (بطور یکجا یا با اسقاط) متعهد پرداخت مستمری تمام عمر یا مستمری تا مدت معین می شود. بازگشت »

بیمه مشترک (Co-insurance) » عبارت است از اجتماعی بین بیمه گر و بیمه گذار که بمنظور پوشش مورد بیمه، هر یک به نسبت معینی پس از احتساب کاستنی ها، تقسیم ریسک می نمایند. بازگشت »

بیمه نامه (Policy) » سندی است که به امضای بیمه گر و بیمه گذار میرسد و تجلی و تظاهر قرارداد بیمه می باشد. بازگشت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۳۲
محمد صفدر

اصول اخلاق حرفه ای صنعت بیمه (مصوب شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران) کلیه فعالان صنعت بیمه به به اصول اخلاقی زیر متعهد هستند: پایبندی به مقررات و تعهدات - احترام و توصیه به رعایت قانون و مقررات و عدم تلاش برای بی اثر کردن آن ها. - برخورد با همکاران و واسطه هایی که از طریق غیر اخلاقی از جمله پرداخت رشوه به بازاریابی می پردازند. - عدم چشم پوشی بسبت به تخلف دیگران و همکاری برای کاستن هر گونه فساد. - پایبندی به قول و تعهد خود و وفاداری به عهد و توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد چه آشکار باشد چه پنهان. - پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه در قرارداد آمده است. - رعایت و حمایت از رقابت آزادانه و عادلانه و پیروی از اصول بیمه گری به ویژه در تعیین نرخ و شرایط. عدالت و انصاف - تعیین دستمزد همکاران به صورت منصفانه و پرداخت کارمزد نمایندگان و کارگزاران طبق ضوابط. - رفتار منصفانه با مشتریان و طرفهای تجاری در همه جوانب. - پرهیز از به چنگ آوردن اطلاعات تجاری با ابزار غیر اخلاقی و غیر صادقانه. - تعیین نرخ حق بیمه بر پایه اصول فنی معقول منصفانه و درخور شرایط بیمه بدون تاثیر از رقبا.

 

شفافیت و صداقت - صداقت و راستی در مبادله اطلاعات و نیز خودداری از عرضه گزارشات فریب دهنده، پنهان کاری و حذف هدفمند برخی ار اطلاعات. - خودداری از ارائه ی اطلاعات نادرست در تبلیغات و اطلاع رسانی. - انتشار مستمر اطلاعات دقیق مالیو ویژگیهای حرفه ای خود به صورت واقعی. - اطلاع رسانی به موقع به بیمه گذاران نسبت به بروز هر گونه تغییرات موثر در ادای تعهدات. - توجیه کامل مشتریان نسبت به شرایط پوشش بیمه و محدودیتهای دریافت خسارت. - برقراری روابط شفاف با مشتری بگونه ای که امکان هیچ گونه سوء استفاده نباشد. حفظ کرامت انسانی - خودداری از تقدیم و دریافت مسرفانه هدیه و برگزاری بیش ازحد برنامه های سرگرمی و تفریحی برای طرفهای تجاری. - انتخاب همکارانی که به اصول اخلاق حرفه ای متهدند و از هر گونه آلودگی به ارتشاء و پرداختهای غیر موجه مبرا می باشند. - محترم دانستن و حفظ حریم خصوصی مشتریان، همکاران و رقبا. رعایت حقوق اجتماعی - احترام به منزلت و حقوق انسانی و شهروندی افراد و پاسداری از آن. - احترام به فرهنگ، ادب، رسوم و اعتقادات مشتریان. - سلوک و عدم کینه توزی با منتقدانی که سخن از نقض قانون و مقررات می گویند و عملکرد ها را نقد می کنند. - مقابله با پولی شویی و هرگونه فعالیت دیگری که پشتیبان بزه های سازمان یافته باشد. - پاسداری از طبیعت، محیط زیست و توسعه پایدار. - همکاری با سازمانهای مردم نهاد و حمایت از آن دسته از تدابیر عمومی که سبب تقویت توسعه صنعت بیمه می شود. - پذیرش شکایت مشتریان و نظارت مقامات مجاز. - احترام به حقوق مالکیت مادی و معنوی رقیبان.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۲۸
محمد صفدر